Publiczna Szkoła Podstawowa nr 6 im. Tadeusza Kościuszki w Brzegu

Cudze chwalicie, swego nie znacie

Wycieczka edukacyjna do Opola

5 lutego uczniowie klasy 5b wraz z wychowawcą, panem Łukaszem Milewskim, wybrali się na wycieczkę do stolicy naszego województwa. Pierwszym punktem na mapie wyprawy była Wieża Piastowska - wolno stojąca w południowo-wschodnim narożniku nieistniejącego obecnie Zamku Piastowskiego w Opolu. Pełniła niegdyś funkcję strażnicy na wyspie Pasiece. Jest to jeden z najstarszych zabytków architektury obronnej w Polsce. W trakcie zwiedzania przewodnik opowiedział nam historię tego miejsca, wysłuchaliśmy legendy o księżniczce Ofce, obejrzeliśmy pokaz multimedialny, a także podziwialiśmy panoramę Opola z tarasu widokowego.

Kolejnym punktem naszego wyjazdu było Muzeum Polskiej Piosenki. Ekspozycja przedstawia w zarysie historię polskiej piosenki od lat 20. ubiegłego wieku do czasów współczesnych. Zwiedzający mają niesamowitą okazję przenieść się do lat minionych, słuchając najwspanialszych polskich utworów oraz przypomnieć sobie kolejne rokroczne festiwale w Opolu. Młodzi słuchacze mogli spróbować swych sił przed mikrofonem czy wirtualnie założyć strój wybranego piosenkarza, w którym ten wystąpił na festiwalu. Grali na perkusji, śpiewali piosenki, tańczyli. Radości nie było końca. Na koniec udaliśmy się jeszcze na scenę amfiteatru. Mogliśmy się poczuć jak największe gwiazdy polskiej estrady.

To była niesamowita podróż do miejsca, które jest nam tak bliskie, a którego tak naprawdę nie znaliśmy. Warto poznawać najbliższą okolicę, podziwiać zabytki naszego regionu. Po tej wycieczce możemy śmiało powiedzieć, że cudze chwalimy, ale swoje już też znamy!