Publiczna Szkoła Podstawowa nr 6 im. Tadeusza Kościuszki w Brzegu

Wycieczka do Torunia

28 września wraz z naszym wychowawcą wyjechaliśmy na trzydniową wycieczkę do Torunia.

Pierwszą atrakcją wyjazdu był Dom Legend Toruńskich, w którym wcielaliśmy się w role znanych postaci z legend miasta Krzyżaków.

Następnie przechadzaliśmy się uliczkami średniowiecznego miasta, poznając jego tajemnice. Zobaczyliśmy Dwór Artusa, Kamienicę pod Gwiazdą, Krzywą Wieżę i Piernikową Aleję Gwiazd. Po spacerze odpoczęliśmy nad Wisłą, a następnie czekała na nas kolejna atrakcja - Muzeum Żywego Piernika. Tutaj odbyliśmy  podróż do krainy zmysłów, mogliśmy wypiec własny piernik dekoracyjny, który dla wielu z nas stał się najpiękniejszą pamiątką z wizyty w Toruniu.

Drugiego dnia po śniadaniu ruszyliśmy do planetarium, gdzie na kopule obejrzeliśmy multimedialne widowisko astronomiczne.
Odwiedziliśmy także Muzeum Tonego Halika - słynnego podróżnika. Mieliśmy okazję przyjrzeć się 800 eksponatom kultur pozaeuropejskich przekazanym mieszkańcom Torunia w roku 1999 przez Elżbietę Dzikowską, znaną podróżniczkę i dziennikarkę, partnerkę życiową Tony Halika. Ofiarowany zbiór artefaktów był plonem wielu wypraw po świecie, które odbyła Elżbieta Dzikowska z Tonym Halikiem.

W dwóch zabytkowych kamienicach należących niegdyś do rodziny Mikołaja Kopernika zwiedziliśmy muzeum prezentujące sylwetkę wielkiego astronoma i jego dokonania. Dzięki gruntownej modernizacji przeprowadzonej w latach 2017–2018 Dom Mikołaja Kopernika zyskał nowy blask. Dziś jest to miejsce łączące najnowsze technologie multimedialne z historyczną tkanką zabytkowego domu średniowiecznego. Zwiedzający mogą oczekiwać wiedzy i wrażeń ogniskujących się wokół trzech tematów: nauka dawna i współczesna, życie codzienne rodziny mieszczańskiej w późnogotyckim hanzeatyckim domostwie oraz życie i dzieło Mikołaja Kopernika.

W drodze do hotelu zahaczyliśmy o ruiny zamku krzyżackiego, Toruński zamek należał do najstarszych budowli tego typu wzniesionych przez Krzyżaków na prawym brzegu Wisły. Zaczęto budować go około połowy XIII wieku.

Pod koniec dnia udaliśmy się do najsłynniejszej toruńskiej lodziarni Lenkiewicz, gdzie delektowaliśmy się wyśmienitym smakiem lodów lub gorących, wspaniale rozgrzewających herbat owoco-korzennych.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Tam przez 3 godziny mogliśmy doświadczać, bawić się, poznać tajniki ludzkiego ciała oraz różne technologie.